Grokraft.dk



GRO-TV skal være et modspil til samfundtes bevidsthed-industri og propaganda.



Vi har 2 landsdækkende TV-kanaler: DR og TV2. De har udviklet sig til, at især unge mennesker ikke gider se dem mere. TV-kanalerne udsender en masse propaganda. Det er en bevidstheds-industri, som skal få alle til at tænke ens. Alle nyheds-udsendelser handler mest om vold og natur-katastrofer; men der er også interview med en sportstjerne om sidste nederlag eller sejr.

Udenrigspolitisk har Vesten domineret over Rusland, Kina og Afrika. Men disse lande er ved at frigøre sig og vil skabe et andet verdens-marked. Men propagandaen går stadig på, at mennesker i disse lande er onde, mens mennesker i Vesten er gode. De mange gode nye initiativer, der sker rundt om i verden - får vi intet at vide om.

Indenrigs-stoffet er bare så dumt, at unge mennesker ikke gider se/lytte. Alt er pakket ind i, at vi bare skal have mere vækst. Vi skal hele tiden købe mere. Alt naturligt skal laves om til noget, der er mere effektivt. TV-værterne har et særligt sprog, som kun passer til, at al bevidsthed er abstrakt.


Den 1. august 2025 fik DR ny generaldirektør. Den tidligere generaldirektør Maria Røbye Rønn formående at fyre mange gode journalister - og lagde en linie, som trak hele kanalen mod ren propaganda. Den nye generaldirektør Bjarne Corydon har forsøgt at rette op på det - har genansat flere gode journalister - og lagt en ny linie, hvor saglighed dominerer over propaganda. Det ses, når de mest akademiske studieværter udfolder sig. Men man har ikke formået at gøre det let forståeligt for almindelige danskere. Og den overordnede politiske grundholdning er stadig en snæver lovprisning af den europæiske bevidstheds-struktur.


I 1988 blev TV2 oprettet. Det var en slags protest mod DR, som man opfattede som venstre-orienteret. Og der har også været en del år, hvor TV2s Nyheder var ret højre-orienteret, og DR2 nyheder var ret venstre-orienteret. Sådan er det ikke mere. De venstre-orienterede journalister i DR er væk. De fleste af dem er i dag medlemmer af partiet Venstre - og er altså højre-orienteret. DR's nyheder om indenrigs-politik i dag er klar propaganda for borgerlig politik. TV2s nyheder om indenrigs-politik er også borgerlig - men mere neutral og ikke så propaganda-agtig.


TV har en vigtig rolle i den almindelige samfunds-opdragelse. Man skal hele tiden være med-spiller i bevidstheds-industrien, så alle bidrager til, at børn gennemlever en proces, hvor de får de 3 europæiske spaltninger i deres bevidsthed - så de ender op med at være "normale".



40 % af alle voksne har ind imellem angst og depression - flere og flere bor alene - og derfor har TV fjern-synet er vigtig opgave - nemlig at fungere som nær-synet. Alle dem, der er alene, er ikke alene. Foran dem - i 1-2 meters afstand er der en anden person - ganske vist bag en TV skærm. Der var engang, hvor denne person sagde noget klogt og gav vigtige informationer. I dag siger vedkommende bare noget hyggeligt - og smiler og griner - og så får man som TV-kigger en følelse af, at man ikke er alene; men at man hygger sig med en eller et par andre. Ensomhed er et stadig større fænomen. Engang var det et problem.


De 2 landsdækkende TV-kanaler har som den vigtigste opgave at få os til at tro, at alle er glade. Lige når der er sket en ulykke, er der nogle, der er kede af det; men ellers griner alle hele tiden. De politiske journalister griner. TV-værterne griner. Nyheds-oplæserne griner. Sporten fylder mere og mere. Udøverne præsterer mere end deres kroppe kan tåle, så de får skader; men alle andre jubler. I Afrika, Asien, Syd-Amerika, Indien ... produceres mange gode spillefilm, hvor folk tænker og opfører sig anderledes; men dem må vi ikke se. Vi skal nemlig hjernevaskes dagligt - med den vestlige propaganda.


Hvis man går på internettet med sin computer, bliver man hele tiden bombarderet med sider, som man ikke har vagt, men som dukker op hele tiden. De består af masser af videoer og billeder med tekst - og alt sammen er massiv propaganda for borgerlig bevidsthed. Man ser mange forskellige ting - og hører og læser om forskellige mennesker; men det er alt sammen en bevidstheds-industri, der skal få alle til at tænke præcis det samme. Resultatet er, at folk får den opfattelse, at der kun eksisterer én form for bevidsrhed. Mennesker i andre kulturer er bare nede på et halv-dyrisk niveau, så dem må vi hjælpe op (indtil de tænker ligesom os).


GRO-TV - TV-GRO

Nu starter vi GRO-TV. Vi begynder med næsten ingenting - og så vokser det - og alle interesserede kan være med til at skabe og udvikle det.

Formålet er, at vi stopper med at se TV på de store kanaler, der kun hjerne-vasker os med propaganda.
Vi vil have GRO-TV, der giver os præcis alt det, som vi har brug for.


Vil du være med til at starte GRO-TV - få det til at fungere?
Hvordan skal det fungere?
kontakt@gro-tv.dk


GRO-TV er non-profit. Ingen får løn. Alle arbejder gratis. Alle kan lave en video. Den uploades til Youtube. Og herfra henter man den indlejrede kode, som så indsættes på en side i GRO-TV.



Når Grokraft Natur-højskolen starter, vil vi her have et TV-studie - og være aktive - og bidrage til TV-GRO. Måske bliver det også her, at vi koordinerer, hvad der skal i fjernsynet. Men alle andre opfordres til at være med. Hvordan det udvikler sig - vil vise sig.






Falkeøje


Grokraft.dk